Полична акустика KEF R3
Протягом останніх років KEF R Series користується незмінною популярністю у шанувальників марки. Оцінивши потенціал даної категорії акустики, компанія вирішила зробити R-серію ще краще, максимально наблизивши її за характеристиками до топової лінійки Reference. В компанії стверджують, що KEF вперше вдалося застосувати таку кількість технологічних рішень і домогтися настільки високої якості відтворення в акустиці даної цінової категорії. Ще раз відзначимо, що гучномовці нової R-серії – це не оновлені в порівнянні з моделями попереднього покоління колонки, а абсолютно нові пристрої: число змін, внесених у конструкцію цих акустичних систем, становить 1043!
![]() |
В основі конструкції моделей нової лінійки – фірмовий драйвер Uni-Q 12 покоління, який оснащений новою моторної системою для поліпшення звучання на середніх частотах. Крім того, розробники приділили велику увагу впливу на звук зазору між ВЧ і СЧ-діафрагмами Uni-Q, який повинен бути мінімальним, але може розширюватися на певних резонансних частотах. Нова структура та спеціальне демпфірування позаду твітера дозволяють позбутися від цих резонансів, в результаті чого високі частоти стали більш м'якими, прозорими та детальними.
Як і в інших акустичні системи KEF, СЧ-діафрагма модуля Uni-Q виконує функції своєрідного хвилеводу для високих частот, але в моделях нової R-серії в додаток до цього застосована спеціальна кільцева накладка Shadow Flare: вона радикально знижує вплив дифракційних ефектів, що виникають на краях корпусу колонки. В результаті звучання акустичної системи стає набагато більш чистим і прозорим. Для нової R Series KEF розробив НЧ-драйвери, які дозволили добитися високої якості відтворення баса при використанні динаміків меншого діаметру; останнє було необхідне, щоб зробити фронтальні панелі гучномовців більш вузькими, у відповідності з сучасними трендами в дизайні. Нові НЧ-динаміки мають більший хід, оснащені моторної системою з низькими спотвореннями і діафрагмами з підвищеною жорсткістю. В результаті колонки нової серії R відтворюють глибокий, потужний, швидкий і артикульований бас.
![]() |
У новій серії R використовується система внутрішніх розпірок Constrained Layer Damping, яка передбачає додаткове демпфірування точок кріплення розпірок до стінок корпусу колонки. Цей метод дозволяє ефективно гасити небажані вібрації.
Як відомо, фазоінверторне акустичне оформлення дозволяє гучномовцю досягти більш низьких частот, але часто створює проблеми з-за турбулентних шумів і резонансів порту, які зазвичай «вилазять» у середньочастотний діапазон. Тому перед інженерами KEF постало нове завдання – якимось чином нівелювати слабкості фазоинверторной конструкції, зберігши її позитивні сторони. Щоб знайти рішення, дослідницький відділ KEF за допомогою методів обчислювальної аеродинаміки і FEA (метод кінцевих елементів) перевірили безліч варіантів фазоинверторных систем і зупинилися на оригінальної конструкції. Порт має розтруби спеціального профілю на обох кінцях, що усуває завихрення повітряного потоку і зменшує поперечні резонанси. Стінки труби виконані з гнучкого матеріалу для боротьби з поздовжніми резонансами порту.
![]() |
Ще одна важлива інновація акустичних систем KEF R Series – захисні грилі з мікрофібри, виглядає як замша. Для кожного з динаміків в грилі робиться 1801 отвір, що дозволяє мінімізувати вплив гриля звучання АС і забезпечити високий ступінь захисту дифузорів. Дизайн колонок нової R Series заслуговує окремої згадки. У цих гучномовців більш «стрункі» корпусу з вузькими фронтальними панелями. Акустика випускається в трьох варіантах колірної обробки – чорний лак, білий лак і горіховий шпон. Дифузори динаміків, ніжки гучномовців та логотипи з назвою бренду виконані в тих же кольорах, що й корпусу АС – таке рішення використовується вперше.
![]() |
У нову лінійку KEF R Series 2018 року входять підлогові моделі R11, R7 і R5, полична R3, АС центрального каналу R2c, а також R8a – спеціальний акустичний модуль для Dolby Atmos.
Опис KEF R3
Колонки KEF R3 відносяться до нової R серії - 2018 року і приходять на зміну дуже популярним поличним систем KEF R300. Акустичні системи KEF R3 виглядають як класичний двосмуговий «полочник». І дійсно, кинувши побіжний погляд, ми бачимо стандартних розмірів низькочастотник і великий металевий СЧ/ВЧ динамік. Насправді ж, перед нами двосмугова акустика, причому жоден з випромінювачів не можна вважати чимось звичним. Основа моделі: фірмовий СЧ/ВЧ модуль Uni-Q нового покоління, аналогічний тому, який ми бачили під флагманської акустиці Blade. Особливістю всіх модулів Uni-Q є коаксіальне і одночасно з цим копланарное розташування СЧ і ВЧ динаміків, тобто повне поєднання акустичних центрів обох випромінювачів і по осі і по глибині. В результаті, звук виходить з однієї точки, як у широкосмугового динаміка, тобто немає інтерференційних, дифракції та фазових спотворень, присутніх у звичайній двосмугової акустиці. При цьому зберігаються всі переваги розподілу смуг – кожен випромінювач працює у своєму обмеженому частотному діапазоні, що дозволяє отримати кращу дозвіл і динаміку звучання.
![]() |
В центрі конструкції акустичних систем KEF R3 встановлений ВЧ динамік з алюмінієвим куполом збільшеної жорсткості і потужним неодимовим магнітом. Зовні можна бачити химерну конструкцію, що нагадує цитрусової плід в розрізі. Це – новітня розробка інженерів KEF, розсіювач-хвилевід Tangerine Waveguide. Основне його призначення – забезпечити максимально рівну і широку дисперсію звуку, що дозволяє розширити зону комфортного прослуховування. Дифузор середньочастотного випромінювача, в центрі якого знаходиться твітер, виконаний зі сплаву магнію з алюмінієм, він має малу масу і посилений ребрами жорсткості. Зовнішній діаметр СЧ дифузора становить 125 мм. Велика магнітна котушка і потужний феритовий магніт забезпечують високу точність і керованість його руху. Модуль Uni-Q зібраний в литий алюмінієвій кошику, забезпечує вільний відвід повітряного потоку, що виникає при роботі обох випромінювачів. Кільце під назвою Shadow Flare запозичили у лінійки Reference, і воно, як стверджують інженери KEF, покращує чіткість звучання, особливо у струнних і перкусії, оскільки не дає з'явитися зайвої дифракції. У минулому поколінні R-серії динаміки оформлялися блискучими алюмінієвими кільцями, в цьому ж від такого ходу вирішили відмовитися.
![]() |
Низькочастотний драйвер, встановлений в моделі KEF R3, також вельми незвичайний. Його 165 мм дифузор, має складну конструкцію, що складається з легкої алюмінієвої рами, на якій закріплена лицьова частина дифузора майже плоскої форми з композитного матеріалу. В результаті цього дифузор має абсолютно жорстку конструкцію. З допомогою підвісу оригінального профілю він встановлений всередині великої литої алюмінієвої кошика і може рухатися в робочому просторі суворо поступально, так що абсолютно не має яких-небудь изгибающим навантажень, навіть при інтенсивних переміщеннях. Магнітна система і діаметр звукової котушки у даного НЧ випромінювача збільшені відносно стандартних, що дозволяє йому розвивати високу потужність і мати хорошу керованість. Отвір у центрі магнітної системи забезпечує ефективне відведення повітря і охолодження звукової котушки. Акустичне оформлення низькочастотника і корпусу акустики в цілому — фазоінверторне. Частоти розділу кросовера в моделі KEF R3 знаходяться на позначках 500 і 2800 Гц. Можливо роздільне підключення НЧ і СЧ/ВЧ випромінювачів. При підключенні акустики традиційним способом, за допомогою акустичного кабелю, замикання клем здійснюється шляхом повороту спеціальних ручок-перемикачів, розташованих на майданчику коннекторів. Таким чином, зовнішніх перемичок не потрібно, і інсталяція має гранично акуратний вигляд.
![]() |
Модель KEF R3 виглядає дорого, стильно і вона абсолютно впізнаваною, завдяки характерному шильдіку, розташованого на верхній грані корпусу. Грилі, якими можна закрити динаміки, мають приховане від очей магнітне кріплення, тому зовнішній вигляд колонок бездоганний як з ними, так і без. Колонки важкі; кожна важить по 13,5 кг, що для сучасних полочников більш ніж гідно. Деякі елементи конструкції корпусу взяті у LS50: наприклад, система внутрішніх розпірок і шпильок, стягуючих стінки один з одним, і система віброізоляції.
![]() |
Перше враження від звучання – виняткова прозорість і повна відсутність прив'язки звуку до акустичних систем. Також досить швидко виявляється, що слухаючи KEF R3 можна досить вільно переміщатися в бік у межах стерео бази. При цьому звукова картина практично не втрачає природності форм і точності локалізації об'єктів у просторі. Зона комфортного прослуховування дійсно широка. При цьому не можна сказати, що сцена не точна або розмита, простір малюється досить чітко. Навіть при насиченому поліфонічному звуці, інструменти не змішуються, не зливаються в купу. На будь-якому жанрі, KEF R3 звучать нейтрально, прозоро, не привносячи звук ніякої забарвлення. Виключно комфортно і рівно відтворюються верхні частоти. Незважаючи на достаток металу в конструкції драйверів, ніякого характерного призвуків або жорсткості в звуці не спостерігається. Верхній і середній бас відіграються динамічно, щільно, переконливо.
![]() |
При правильно організованій підтримці сабвуфера, KEF R3 будуть здатні повноцінно передати весь спектр басових інструментів, але навіть і без саба звучать вони досить глибоко. Запас потужності великий, так що в просторій кімнаті не було недоліку ні в гучності, ні в насиченості звуку. Модель акустичних систем KEF R3 можна рекомендувати тим, хто любить точний, незабарвлений і в той же час комфортний саунд. Широка дисперсія звуку дозволить успішно використовувати їх в домашньому кінотеатрі.
Огляд KEF R3 від порталу Stereo.ru
Нове покоління серії R, якщо вірити KEF, взяла від попереднього чи не одну букву модельного ряду. У конструкцію внесли більше тисячі змін, фактично створивши абсолютно іншу акустику. На прикладі поличної моделі R3 ми з'ясували, пішли ці доробки колонок на користь. Якщо бути зовсім точними, в конструкції колонок нової серії змінили 1 043 моменту. Всього під індексом R випускаються зараз шість моделей, і з них тільки одна полична — та сама R3. Також в лінійку входять три напольника, акустика центрального каналу і єдиний двухполосник — Atmos-модуль. У новій серії використовували коаксіали Uni-Q вже 12-го покоління. В R3 коштує 12,5 см коаксіал, якому в діапазоні від 38 до 400 Гц допомагає 16,5-см басовик. Коаксіальний динамік оформлений спеціальним кільцем діаметром якраз з басовий динамік, причому кільце важливо не тільки з дизайнерської точки зору, але і з акустичною: воно, по завіреннях розробників, фактично є продовженням звуковода Uni-Q.
![]() |
Кільце під назвою Shadow Flare запозичили у лінійки Reference, і воно, як стверджують інженери KEF, покращує чіткість звучання, особливо у струнних і перкусії, оскільки не дає з'явитися зайвої дифракції. У минулому поколінні R-серії динаміки оформлялися блискучими алюмінієвими кільцями, в цьому ж від такого ходу вирішили відмовитися. За високі частоти тут відповідає алюмінієвий дюймовий твітер з розсікачем-мандаринкою, а середньочастотник отримав алюмінієвий дифузор з фірмовими ребрами жорсткості. В низькочастотному динаміку використовується сэндвичная конструкція: до алюмінію додали шар паперу, за рахунок чого конструкція стала жорсткіше, і їй стало простіше рухатися в поршневому режимі. Магнітну систему переробили, прагнучи створити більш однорідне магнітне поле.
![]() |
Колонки важкі; кожна важить по 13,5 кг, що для сучасних полочников більш ніж гідно. Деякі елементи конструкції корпусу взяті у LS50: наприклад, система внутрішніх розпірок і шпильок, стягуючих стінки один з одним, і система віброізоляції. Важкі полочники, які в глибину практично в два рази більше, ніж у ширину, за рахунок гострих, точених граней, симетричною фронтальної панелі і глибокого чорного глянцю здаються дуже солідними. Крім чорної забарвлення також є білий глянець і рудий горіховий шпон, і для кожного варіанту оформлення динаміки пофарбовані у відповідний колір.
![]() |
А ось задня стінка симетрією не балує. Гнучкий порт фазоінвертора, теж знайомий з LS50, зрушений трошки вбік, а панель з клемами для підключення розташувався посередині. Підключитися, до речі, можна і по биампингу з бивайрингом. Для фазоінвертора в комплекті передбачена поролонова заглушка. Захисні грилі входять в комплект акустики і кріпляться до корпусу на магнітах. Для кожного динаміка в мікрофібри з особливою точністю зробили рівно 1 801 отвір. Яскравих змін у звучанні що з грилями, що без них, я не помітила.
![]() |
Умови прослуховування були цікавими: R3 стояли високо, десь на рівні 100-120 см, але в досить вільному просторі. На відстані кількох метрів від акустики низькочастотний динамік, який знаходиться ближче до вух, перетягував на себе увагу, так що довелося сісти подалі — кімната для прослуховування дозволяла такі маневри. Для чистоти експерименту R3 включали з декількома підсилювачами — зі стареньким Cyrus 8VS і парою Primare, маленьким I15 і суворим I35. Також міняли і джерела від цифри до стрічки.
![]() |
Мабуть, я не можу згадати акустику, яка так яскраво і чесно показувала б різницю між компонентами тракту при їх заміні. За відчуттями, від себе KEF не вносять практично нічого — хіба що додають притаманною металевим динамікам дзвінкості і легкості на верхах, що відмінно підходить електронній музиці та гремящей міді в джазі. Є й фірмовий акцент на голосі, але значним і яскравим я б його не назвала — так, прекрасні жінки начебто Imogen Heap висуваються вперед над інструментами і семплами, але не заважають вслухувались в ніжні аранжування мелодій.
Акцент на верху якраз в треках Imogen Heap дозволив почути більше подробиць, ніж зазвичай — то тут, то там виникали невеликі, акуратні детальки, ідеально вписуються в канву композиції, але раніше залишалися непомітними. Той же самий акцент подъярчил тріскачки в «Way Out Is In» з останнього альбому The Glitch Mob, змістивши звичний для мене фокус c ритм-секції і псевдострунных запив. Причому сказати, що ритму не було, не можна ні в якому разі: відпрацювання басів ці невеликі загалом полочники не схибили.
![]() |
Сцену акустика малює об'ємну, чітко розділяючи інструменти. У «Supermoon» 65daysofstatic чітко шарудить праворуч, а скрипить — саме ліворуч, і удари барабанів переміщуються точно за паличками. Звуку для такої акустики дуже багато, і те саме «солодке місце», де він найкраще, виявилося досить широким. Особливо добре це було помітно на мелодіях з саундтрека «God of War» — епічних, масштабних, суворих нордичних оркестрових композиціях з хором і купою інструментів. Голосу не губилися між гулом струнних і протяжним бумканьем ритм-секції.
На Buckethead колонки з одного боку образилися, а з іншого, навпаки, зраділи. Від дзижчання Les Paul в «King James» натурально завівся диван, але й особливості самої якісної запису колонки теж показали. Причому цікаво, що верхні струни в двадцятих ладах помітно домінували над загальною канвою композиції. У зв'язці з Primare у KEF вийшов, мабуть, чи не найкращий тандем для электронщины. Бас — не самий густий, але чіткий, сильний і дуже швидкий, абсолютно не расплывающийся по часу і не забиває собою деталізацію. Друга частина реміксу «Muse Breaks» від Infected Mushroom перетворилася в мелодію, під яку хочеться рятувати світ, як раз завдяки такій чіткої відпрацювання баса. З допомогою Cyrus ж вдалося подружити R3 з товстими м'ясистими гітарами і тягучими духовими.
![]() |
Мабуть, основні особливості звучання R3 — це чесність і подробиця. Колонки витягають з композиції найменші деталі, які начебто в треках є завжди, і їх можна почути на будь акустиці. Але KEF їх небагато виводять з тіні, не перетягуючи увагу, але правильно, акуратно вписуючи їх у мелодії, ніби додаючи спецій давно знайомому страви. Переслуховувати на цій акустиці звичний набір тестових треків було більш ніж захоплююче — практично в кожному з них колонки розставляли акценти дещо інакше, ніж я звикла.
Акустика, здається, тяжіє до досить складних композицій, причому без різниці, звідки береться ця складність — з масштабу оркестру або ж з многосэмпловости музики: KEF зможуть подати кожен елемент мелодії максимально чітко і точно незалежно від його природи. З іншого боку, і прості, ніжні пісні Bic Runga, де її голос супроводжують лише перебори струн акустичної гітари, R3 подали так само чесно. До того ж, варто враховувати, що в сетапі з цієї акустикою характер системи буде визначатися посиленням та іншими компонентами в більшій мірі, ніж який-небудь інший, так що до підбору електронної складової доведеться підійти дуже ретельно.
Характеристики KEF R3
Конструкція Трисмугова акустична система в корпусі з фазоінвертором
Динаміки Випромінювач Uni-Q:
ВЧ: 1 х 25мм вентильований з алюмінієвим купольним дифузором
СЧ: 1 х 125мм з алюмінієвим дифузором
Низькочастотний динамік:
НЧ: 1 х 165мм з алюмінієвим дифузором
Діапазон відтворюваних частот (- 6 дБ) 38Гц - 50кГц
Діапазон відтворюваних частот (±3 дБ) 52Гц - 28кГц
Частоти кросовера 400Гц, 2.8 кГц
Рекомендована потужність підсилювача 15 - 180 Вт
Чутливість (2,83 В/1 м) 87Дб
Гармонійні спотворення 2 і 3 гармоніки (90 дБ, 1 м) <0.4% 130Гц-20кГц
Максимальний звуковий тиск 110 дБ
Опір 8Ω (min. 3.2 Ω)
Габаритні розміри (ВхШхГ) 422 x 210 x 335 мм
Вага 13.5 кг
KEF R3 купити в Світ Акустики
Основні | |
---|---|
Виробник | KEF |
Стан | Новий |
Колір корпусу | |
Колір корпусу | Gloss Black |
- Ціна: 75 600 ₴/пара