З появою інтегральних підсилювачів X3 і X5 кількість моделей в елітної серії Michi від Rotel збільшилася до п'яти. Славне ім'я Michi, під яким тепер так само, як це було в 90-х, випускається високоякісна апаратура, Rotel вирішили відродити рік тому. У старшої моделі Michi X5 це вже 600 Вт (або 350 Вт на 8-Омные колонки). В її вбудованому ЦАПе встановлений більш просунутий чіп AKM, що забезпечує роботу з бітрейтом аж до 32 біт/768 кГц. Архітектура X5 аналогічна комбінації з передпідсилювача Michi P5 і підсилювача потужності Michi S5.
В блоці живлення новинки працюють два масивних тороїдальних трансформатора власного виробництва. Поділ харчування для різних систем покликане усунути небажані шуми і спотворення. Конструкція підсилювача, що використовує схемну топологію прямого сигнального тракту, передбачає оптимізацію шляхів проходження сигналу. Michi X5 здатний комутувати 13 джерел. У числі аналогових — чотири входи (три небалансних RCA і один симетричний XLR), плюс вхід для фонокорректора MM.
Цифрова комутація представлена трьома оптичними і трьома коаксіальними входами, доповненими PC-USB. Ще один варіант передачі сигналу на Michi X5 — Bluetooth з aptX. Крім декодування DSD, Michi X5 готовий також і до роботи з форматом MQA. Крім того, він доповнений ще одним аналоговим RCA-входом, а бортовий фонокоректор, крім MM-картриджів, готовий працювати і з варіантом MC. Так само, як і модель X3, Michi X5 обладнаний багатофункціональним дисплеєм високого дозволу і отримав можливості управління по RS232 і через Ethernet.
Всі моделі Michi проектуються і збираються у відповідності з високими стандартами якості на однойменній фабриці.
Огляд Michi X5 від порталу SalonAV
Під маркою Mich компанія Rotel вирішила запустити у виробництво техніку елітного класу, що вона вже пробувала робити трьома десятиліттями раніше. Тільки тепер це не просто модельна «верхівка», зібрана їх самих наворочених Hi-Fi-компонентів Rotel в особливій обробці, а зовсім відособлена серія рівня High End – спроектована з розмахом, без якої-небудь економії на елементній базі і втілена в самому сучасному дизайні. Знаю, такі заяви від виробника завжди звучать досить пафосно, але тут з фактами не посперечаєшся. Можете поставити поруч будь конкуруючий за ціною компонент і ви побачите, що Michi і за всіма зовнішніми ознаками виглядають як більш дорогі і солідні апарати – за рахунок незвичайної лицьовій панелі зі скла, потужних металевих боковин з внутрішніми вентиляційними каналами (цікаво, як їх взагалі зробили?) і подвійного набору гвинтових затискачів з родієвим покриттям для підключення акустичних кабелів.
Підсилювач X5 створювався як такий собі універсальний солдат для екстремальних навантажень, так і в системному плані він теж вельми непогано розвинений. Комутаційний функціонал щодо попереднього P5 майже не урізаний – прибрано лише Line Out, а балансні входи/виходи представлені не двома стереопарами кожен, а як зазвичай – під одне джерело і під один додатковий оконечник. Лінійних входів RCA – чотири пари, цифрових – сім, передбачений стандартний вихід на навушники.
Крім того, в арсеналі Michi є фоновход, який через системне меню перемикається з головок ММ на MC, безліч варіантів графічного відображення вихідного рівня/спектра сигналу, ЦАП на АК4490, доповнений конвертором MQA, електронну систему управління гучністю, балансом і тембрами, а також модуль Bluetooth, підтримує кодеки aptX і AAC. Звичайно, це слабка
альтернатива мережевим способам відтворення, але такого каналу, як показує мій особистий досвід, цілком достатньо для відмінного звучання при відтворенні музики стандартної якості (44,1/48 кГц) з будь-якого популярного сервісу потокового і безпосередньо зі смартфона додатки.
Внутрішнім пристроєм X5 схожий на попередній P5 лише поділом аналогових і цифрових плат на два поверхи. Далі – суцільні відмінності. Всю центральну частину займає система живлення, реалізована за схемою подвійного моно на парі тороїдальних трансформаторів та чотирьох великих високошвидкісних електролітах в ємнісному буфері. Кінцеві підсилювачі в класі AB ідейно близькі тим, що застосовуються в моноблоках, але в силу меншої потужності не вимагають активного витяжного охолодження, тому терморегулювання в Х5 забезпечується потужними плитами, які рівномірно розподіляють тепло, що виділяється на зовнішні боковини-радіатори. Щоб всі частини підсилювача вільно помістилися всередині корпус интегральника зроблений майже на п'ять сантиметрів більше високим, ніж зовні схожий перед з таким же шасі, хоча по габаритах і масі він непорівнянний з моноблоковими «вісімками».
У звучанні X5 відразу помічається та капітальна і детально пророблена басова основа, яка підкорила нас і в старшій системі Michi. Правда, ми трохи спростили завдання интегральнику, підключивши його до куди більше підходить за ціною і більш «легким» Dynaudio Contour 30i (лапки тут по справі – це все одно дуже непрості системи, що вимагають від підсилювача повної викладки).
Друге і вже знайоме нам гідність Michi – відмінне звучання по Bluetooth. З Android-смартфона саунд вільний і чистий, пластичний і речовинний, в ньому майже немає цифрових відтінків і ознак стиснення динаміки, а сліди перекомпрессии кодеком aptX практично не дають про себе знати. З «айфонів» результат трохи інший: звучання теж не викликає питань щодо частини тонального балансу і передачі динаміки, непогано передана і деталювання, але завжди присутня якась напруженість. У будь-якому випадку підсилювач (а точніше вся аудіосистема) не схильна до яких-небудь певним жанрам.
І це підтверджується при перемиканні на входи S/PDIF. Яку музику не вмикай, а все досить – і відмінною драйвовою швидкості для старих хард-рокових композицій, і блиску для акустичного джазу, і ніжності для вокалу, і тонкої просторової детальності для класики... Середина – ось буквально кров з молоком. Вона відтворюється щільно, свіжо і молодцювато, а невеликий яскравий акцент на верхній середині (пізніше з'ясувалося, що його вносить акустика, а не підсилювач) їй навіть до місця. М'який Верх, тактовний, але дуже добре прозвученный – всі дзвінкі чіткі, дефіциту «повітря» немає. А характер баса найкраще описує слово «зворушливий» – такий здатний викликати «мурашки» не тупий фізичною силою, а своєю натуральністю і змістовністю. І в цій смузі X5 так гарний, що може посперечатися з будь-яким більш дорогим підсилювачем.
Перехід на USB додає до описаної картини ще кілька важливих штрихів – всі музичні композиції передаються тут з кращою точністю просторової. Дрібні шерехи, скрипи і інші звуки сцени акуратно проявляються і вбудовуються в загальну картину, не відволікаючи від головного. Файли високого дозволу звучать не стільки більш інформативно, скільки більш життєво і виразно, а процес прослуховування навіть набили оскому тестових файлів знову починає захоплювати.
Джерелом «хай-реза по-аналогу» в цьому тесті служив підключений по небалансной лінії мережевий ресивер. Звучання вийшло, в цілому, нейтральним і комфортним, але здавалося менш відкритим, ніж від вбудованого в X5 ЦАПа – особливо на тонкі тембральні відтінки і динамічні штрихи. Після цього підключали CDпроигрыватель Luxman, і в такій комбінації апарат зазвучав набагато бадьоріше і багатше. Також ми випробували X5 і програвач вінілу. Тепер можемо констатувати, що фонокоректор у Michi в режимі MC видає досить прозорий і пластичний саунд з практично непомітними шумами. Для будь-яких звукознімачів вартістю до 300 — 500 доларів його напевно вистачить і по перевантажувальної здібності, і по загальному рівню якості. Опрацювання динамічних контрастів чітка, фільтрація на нижньому краю діапазону делікатна, але достатня, лінійність не викликає питань.
Вихід на навушники нічим не здивував. Чутливість моделі до нього краще не підключати – будуть помітні шуми. Навушники зі стриманим характером баса теж можуть не розкритися повною мірою. А ось моделі, які можна назвати середніми по всім критеріям, будуть самий раз – підсилювач на телефонному виході досить щедрий на звукову фактуру.
Явні жанрові схильності у X5 з'явилися лише після перемикання на більш дорогі підлогові Bowers&Wilkins 804 D3. Звукова картинка стала більш атмосферної, на ВЧ додалося приємною різкості, а в басової смузі нахабні силові відтінки поступилися місцем більш тактовною і розбірливою подачі. Але найпомітніша зміна відбулася у верхній середині. Саме за рахунок збільшеної ясності вся оркестрова «мідь» зазвучала як справжній вогонь – по-хорошому яскраво і натуралістично. І якщо в парі з Dynaudio на «ікс-пятому» можна було слухати все підряд, включаючи треки, записані з «гаражним» якістю чи взагалі чисто комп'ютерні композиції, то з B&W такий номер уже не проходив – тут нормально звучали тільки треки, записані класичним студійним або концертним способом з хорошими мікрофонами, з правильним зведенням, з віртуозно виконаним і живий инструменталкой, а не її імітацією за допомогою комп'ютерних плагінів.
В итоге я должен признать, что Michi X5 не слишком похож на традиционную школу Rotel. Да, в нем чувствуется некая фирменная правильность, но покоряет он не какойто технической дотошностью, не экспертной точностью и нейтральностью, а своей музыкальностью и неподдельной эмоциональностью. Если вы можете представить себе систему с отстраненным звуком, то с этим усилителем будет все наоборот – он уберет дистанцию и постарается максимально сблизить вас с музыкой. Не знаю, сделает ли это свойство его когда-либо легендой, но компоненты некоторых брендов он точно подвинет в стойке.
Характеристики Michi X5
Входы: стерепара XLR, 4 стереопары RCA, Phono, 3 коаксиальных S/PDIF, 3 оптических
TOSLink, USB Type B (PCM до 32 бит/384 кГц, DSD64, DSD128 (Native или DoP), MQA)
Беспроводное подключение: Bluetooth (AAC/aptX)
Сопротивление на входах: 100 кОм (47 кОм на Phono MM, 100 Ом на Phono MC)
Выходы: «джек» 6,3 мм, 2 SUB, PreOut RCA
Выходная мощность: 350/600 Вт (8/4 Ом)
Воспроизводимый диапазон: 10 Гц – 100 кГц (-0,6 дБ)
Разделение каналов: 65 дБ (RCA/Phono)
Отклонения RIAA: менее 0,2 дБ
Отношение сигнал/шум: 102/102/80 дБ (RCA/Digital/Phono)
Гармонійні спотворення: менше 0,009%
Інтермодуляційні спотворення: менше 0,03%
Демпінг-фактор: 350
Споживана потужність: 850 Вт
Габарити (ВхШхГ): 195 x 485 x 452 мм
Маса: 43,8 кг
![]() |
В блоці живлення новинки працюють два масивних тороїдальних трансформатора власного виробництва. Поділ харчування для різних систем покликане усунути небажані шуми і спотворення. Конструкція підсилювача, що використовує схемну топологію прямого сигнального тракту, передбачає оптимізацію шляхів проходження сигналу. Michi X5 здатний комутувати 13 джерел. У числі аналогових — чотири входи (три небалансних RCA і один симетричний XLR), плюс вхід для фонокорректора MM.
![]() |
Цифрова комутація представлена трьома оптичними і трьома коаксіальними входами, доповненими PC-USB. Ще один варіант передачі сигналу на Michi X5 — Bluetooth з aptX. Крім декодування DSD, Michi X5 готовий також і до роботи з форматом MQA. Крім того, він доповнений ще одним аналоговим RCA-входом, а бортовий фонокоректор, крім MM-картриджів, готовий працювати і з варіантом MC. Так само, як і модель X3, Michi X5 обладнаний багатофункціональним дисплеєм високого дозволу і отримав можливості управління по RS232 і через Ethernet.
![]() |
Всі моделі Michi проектуються і збираються у відповідності з високими стандартами якості на однойменній фабриці.
Огляд Michi X5 від порталу SalonAV
Під маркою Mich компанія Rotel вирішила запустити у виробництво техніку елітного класу, що вона вже пробувала робити трьома десятиліттями раніше. Тільки тепер це не просто модельна «верхівка», зібрана їх самих наворочених Hi-Fi-компонентів Rotel в особливій обробці, а зовсім відособлена серія рівня High End – спроектована з розмахом, без якої-небудь економії на елементній базі і втілена в самому сучасному дизайні. Знаю, такі заяви від виробника завжди звучать досить пафосно, але тут з фактами не посперечаєшся. Можете поставити поруч будь конкуруючий за ціною компонент і ви побачите, що Michi і за всіма зовнішніми ознаками виглядають як більш дорогі і солідні апарати – за рахунок незвичайної лицьовій панелі зі скла, потужних металевих боковин з внутрішніми вентиляційними каналами (цікаво, як їх взагалі зробили?) і подвійного набору гвинтових затискачів з родієвим покриттям для підключення акустичних кабелів.
![]() |
Підсилювач X5 створювався як такий собі універсальний солдат для екстремальних навантажень, так і в системному плані він теж вельми непогано розвинений. Комутаційний функціонал щодо попереднього P5 майже не урізаний – прибрано лише Line Out, а балансні входи/виходи представлені не двома стереопарами кожен, а як зазвичай – під одне джерело і під один додатковий оконечник. Лінійних входів RCA – чотири пари, цифрових – сім, передбачений стандартний вихід на навушники.
Крім того, в арсеналі Michi є фоновход, який через системне меню перемикається з головок ММ на MC, безліч варіантів графічного відображення вихідного рівня/спектра сигналу, ЦАП на АК4490, доповнений конвертором MQA, електронну систему управління гучністю, балансом і тембрами, а також модуль Bluetooth, підтримує кодеки aptX і AAC. Звичайно, це слабка
альтернатива мережевим способам відтворення, але такого каналу, як показує мій особистий досвід, цілком достатньо для відмінного звучання при відтворенні музики стандартної якості (44,1/48 кГц) з будь-якого популярного сервісу потокового і безпосередньо зі смартфона додатки.
![]() |
Внутрішнім пристроєм X5 схожий на попередній P5 лише поділом аналогових і цифрових плат на два поверхи. Далі – суцільні відмінності. Всю центральну частину займає система живлення, реалізована за схемою подвійного моно на парі тороїдальних трансформаторів та чотирьох великих високошвидкісних електролітах в ємнісному буфері. Кінцеві підсилювачі в класі AB ідейно близькі тим, що застосовуються в моноблоках, але в силу меншої потужності не вимагають активного витяжного охолодження, тому терморегулювання в Х5 забезпечується потужними плитами, які рівномірно розподіляють тепло, що виділяється на зовнішні боковини-радіатори. Щоб всі частини підсилювача вільно помістилися всередині корпус интегральника зроблений майже на п'ять сантиметрів більше високим, ніж зовні схожий перед з таким же шасі, хоча по габаритах і масі він непорівнянний з моноблоковими «вісімками».
У звучанні X5 відразу помічається та капітальна і детально пророблена басова основа, яка підкорила нас і в старшій системі Michi. Правда, ми трохи спростили завдання интегральнику, підключивши його до куди більше підходить за ціною і більш «легким» Dynaudio Contour 30i (лапки тут по справі – це все одно дуже непрості системи, що вимагають від підсилювача повної викладки).
![]() |
Друге і вже знайоме нам гідність Michi – відмінне звучання по Bluetooth. З Android-смартфона саунд вільний і чистий, пластичний і речовинний, в ньому майже немає цифрових відтінків і ознак стиснення динаміки, а сліди перекомпрессии кодеком aptX практично не дають про себе знати. З «айфонів» результат трохи інший: звучання теж не викликає питань щодо частини тонального балансу і передачі динаміки, непогано передана і деталювання, але завжди присутня якась напруженість. У будь-якому випадку підсилювач (а точніше вся аудіосистема) не схильна до яких-небудь певним жанрам.
І це підтверджується при перемиканні на входи S/PDIF. Яку музику не вмикай, а все досить – і відмінною драйвовою швидкості для старих хард-рокових композицій, і блиску для акустичного джазу, і ніжності для вокалу, і тонкої просторової детальності для класики... Середина – ось буквально кров з молоком. Вона відтворюється щільно, свіжо і молодцювато, а невеликий яскравий акцент на верхній середині (пізніше з'ясувалося, що його вносить акустика, а не підсилювач) їй навіть до місця. М'який Верх, тактовний, але дуже добре прозвученный – всі дзвінкі чіткі, дефіциту «повітря» немає. А характер баса найкраще описує слово «зворушливий» – такий здатний викликати «мурашки» не тупий фізичною силою, а своєю натуральністю і змістовністю. І в цій смузі X5 так гарний, що може посперечатися з будь-яким більш дорогим підсилювачем.
![]() |
Перехід на USB додає до описаної картини ще кілька важливих штрихів – всі музичні композиції передаються тут з кращою точністю просторової. Дрібні шерехи, скрипи і інші звуки сцени акуратно проявляються і вбудовуються в загальну картину, не відволікаючи від головного. Файли високого дозволу звучать не стільки більш інформативно, скільки більш життєво і виразно, а процес прослуховування навіть набили оскому тестових файлів знову починає захоплювати.
Джерелом «хай-реза по-аналогу» в цьому тесті служив підключений по небалансной лінії мережевий ресивер. Звучання вийшло, в цілому, нейтральним і комфортним, але здавалося менш відкритим, ніж від вбудованого в X5 ЦАПа – особливо на тонкі тембральні відтінки і динамічні штрихи. Після цього підключали CDпроигрыватель Luxman, і в такій комбінації апарат зазвучав набагато бадьоріше і багатше. Також ми випробували X5 і програвач вінілу. Тепер можемо констатувати, що фонокоректор у Michi в режимі MC видає досить прозорий і пластичний саунд з практично непомітними шумами. Для будь-яких звукознімачів вартістю до 300 — 500 доларів його напевно вистачить і по перевантажувальної здібності, і по загальному рівню якості. Опрацювання динамічних контрастів чітка, фільтрація на нижньому краю діапазону делікатна, але достатня, лінійність не викликає питань.
![]() |
Вихід на навушники нічим не здивував. Чутливість моделі до нього краще не підключати – будуть помітні шуми. Навушники зі стриманим характером баса теж можуть не розкритися повною мірою. А ось моделі, які можна назвати середніми по всім критеріям, будуть самий раз – підсилювач на телефонному виході досить щедрий на звукову фактуру.
![]() |
Явні жанрові схильності у X5 з'явилися лише після перемикання на більш дорогі підлогові Bowers&Wilkins 804 D3. Звукова картинка стала більш атмосферної, на ВЧ додалося приємною різкості, а в басової смузі нахабні силові відтінки поступилися місцем більш тактовною і розбірливою подачі. Але найпомітніша зміна відбулася у верхній середині. Саме за рахунок збільшеної ясності вся оркестрова «мідь» зазвучала як справжній вогонь – по-хорошому яскраво і натуралістично. І якщо в парі з Dynaudio на «ікс-пятому» можна було слухати все підряд, включаючи треки, записані з «гаражним» якістю чи взагалі чисто комп'ютерні композиції, то з B&W такий номер уже не проходив – тут нормально звучали тільки треки, записані класичним студійним або концертним способом з хорошими мікрофонами, з правильним зведенням, з віртуозно виконаним і живий инструменталкой, а не її імітацією за допомогою комп'ютерних плагінів.
![]() |
В итоге я должен признать, что Michi X5 не слишком похож на традиционную школу Rotel. Да, в нем чувствуется некая фирменная правильность, но покоряет он не какойто технической дотошностью, не экспертной точностью и нейтральностью, а своей музыкальностью и неподдельной эмоциональностью. Если вы можете представить себе систему с отстраненным звуком, то с этим усилителем будет все наоборот – он уберет дистанцию и постарается максимально сблизить вас с музыкой. Не знаю, сделает ли это свойство его когда-либо легендой, но компоненты некоторых брендов он точно подвинет в стойке.
Характеристики Michi X5
Входы: стерепара XLR, 4 стереопары RCA, Phono, 3 коаксиальных S/PDIF, 3 оптических
TOSLink, USB Type B (PCM до 32 бит/384 кГц, DSD64, DSD128 (Native или DoP), MQA)
Беспроводное подключение: Bluetooth (AAC/aptX)
Сопротивление на входах: 100 кОм (47 кОм на Phono MM, 100 Ом на Phono MC)
Выходы: «джек» 6,3 мм, 2 SUB, PreOut RCA
Выходная мощность: 350/600 Вт (8/4 Ом)
Воспроизводимый диапазон: 10 Гц – 100 кГц (-0,6 дБ)
Разделение каналов: 65 дБ (RCA/Phono)
Отклонения RIAA: менее 0,2 дБ
Отношение сигнал/шум: 102/102/80 дБ (RCA/Digital/Phono)
Гармонійні спотворення: менше 0,009%
Інтермодуляційні спотворення: менше 0,03%
Демпінг-фактор: 350
Споживана потужність: 850 Вт
Габарити (ВхШхГ): 195 x 485 x 452 мм
Маса: 43,8 кг
Характеристики
Основні | |
---|---|
Виробник | Rotel |
Колір | Чорний |
Колір корпусу | |
Колір корпусу | Black |
Інформація для замовлення
- Ціна: 252 000 грн