Отримайте цю позицію безкоштовно при покупці «Focal Chora 806 Black»
0,01 ₴
+ 1 РІК ГАРАНТІЇ
Focal Chora 806
Модельний ряд Chora вирізняється сучасним дизайном. Всі моделі мають похилу підставку, виготовлену за технологією Time Alignment, яка забезпечує оптимальну звукову сцену, яка більшою мірою орієнтована на слухача. Структура мембран Slatefiber з ефектом сланцю, є завершальним штрихом додаючи вишуканості й індивідуальності. Виготовлена в майстернях Focal з використанням ультрасучасного промислового обладнання мембрана, має ефект «сланця», забезпечуючи чудове демпфування, високу жорсткість і граничну легкість — три основні «кити» для мембрани драйвера.
Під час розроблення проекту Chora інженери мали ту саму мету, що під час виробництва лінійки Chorus, а саме пропонувати слухачам доступні високоякісні продукти, але з істотно поліпшеними характеристиками та звучанням. Розробка технологій і компонентів нової лінійки йшла на потужностях Focal у Сент-Етьєні, де продукти бренда виробляються останні 40 років. Драйвери середніх і низьких частот в акустиці Chora отримали абсолютно нові дифузори, що забезпечують, за даними розробників, «миттєву привабливість звуку та візуальний шарм». Вони виготовлені з матеріалу Slatefiber, розробленого та виготовленого компанією Focal.
Ексклюзивна технологія Slatefiber, розроблена Focal, являє собою мембрану драйвера як тришаровий сандвіч конструкції, у якій, шар із нетканого вуглецевого волокна зі спеціальною обробкою, розташований між двома шарами термопластичного полімеру. У своєму прагненні до досконалості, інженери Focal вирішили використовувати неткані вуглецеві волокна, орієнтовані в одному напрямку, щоб домогтися високої жорсткості й ефективного демпфування.
Модель Chora 806 являє собою двосмуговий поличний гучномовець із відбиттям низьких частот. Focal Chora 806 обладнана дюймовим твітером TNF з легким інвертованим куполом, виготовленим з алюмінієво-магнієвого сплаву. Підвіс зроблений зі спеціального спіненого матеріалу з ефектом пам'яті форми, який дістав назву "Poron". Згідно з даними виробника, такий матеріал дає можливість втричі зменшити рівень нелінійних спотворень у діапазоні від двох до трьох тисяч герц, до якого особливо чутливий людський слух. Загнутий купол забезпечує чудові просторові характеристики та широку спрямованість випромінювання, даючи змогу чути чіткі шовковисті ВЧ фактично в будь-якій точці приміщення. Твітер поміщений у невеликий хвилевід і прикритий сітчастим захистом.
Отримати збалансований і динамічний звук із добре опрацьованим басом допомагає 165 мм СЧ/НЧ-драйвер із тришаровим дифузором кольору «сланця», виготовленим відповідно до особливої фірмової технології Slatefiber. Його центральна частина виготовлена з вторинного вторинного перероблення нетканого вуглеволокна, причому самі волокна розташовані в одному напрямку для забезпечення вищої жорсткості та поліпшення демпфування. Центральний шар затискає між двома шарами термопластичного полімеру. В підсумку вдається отримати дуже жорстку, легку та чудово демпфовану мембрану, що, по суті, є трьома головними особливостями гарного дифузора. Для захисту драйвера передбачений окремий круглий гриль із магнітним кріпленням.
Акустичні системи Chora 806 втілюють ретельність виготовлення та сучасний дизайн. Корпус колонки має круглий порт фазоінвертора, вбудований у його лицьову частину та аеродинамічні властивості, що сприяють зниженню спотворень. Для встановлення колонки на полиці передбачені силіконові ніжки, а як опція компанія Focal-JMLab пропонує фірмові стійки, що мають невеликий нахил. Focal Chora 806 доступна в трьох варіантах обробки: Black, Light Wood і Dark Wood.
Огляд Focal Chora 806 от портала SalonAV
Зняття value for money згадувалося раніше, ніж на кожній сторінці західних хай-файних журналів. Тепер, коли майже вся недорога електроніка й акустика від відомих брендів робиться в Китаї, міркування про співвідношення якості та ціни втратили сенс. Але іноді трапляються речі, які змушують згадати й переосмислити старий критерій. Перед нами — якраз такі.
Отже, ця акустика зроблена у Франції. Виробник переконує, що французькими в нових АС є все: корпуси, драйвери, навіть окремі деталі. Тепер питання: чи багато ви знаєте європейських колонок рівня Hi-Fi, але ціною трохи більш ніж 500 євро за пару, які були б також повністю виготовлені в Старому світлі, а не в Азії, де робоча сила раз на п'ять-десять дешевша? Особисто мені в голову не приходить жодного разу. Або Focal зробила якесь технологічне відкриття, що дало змогу їй випускати колонки з мінімальними трудовиками, або в Chora приховані якісь економічні рішення. Оскільки наявний на офіційному сайті технічний опис не повідомляє подробиць про конструкцію, ми вирішили, що проведумо тест лише після того, коли самі побачите, як і з чого зроблені французькі новинки. І ось що ми побачили, коли зняли закріплене на двосторонньому скотчі обрамлення мідбасової головки та вийняли сам драйвер (кріпиться він, до речі, надійно — на шести гвинтах).
Корпуси — звичайні, з плит MDF. Усередині вклеєні кутові підсилювачі. Є також силовий розпір із вирізом. Фасадна частина зроблена з товстішої плити. Звукопоглинання помірне — на внутрішні поверхні укладений шар синтепону завтовшки в палець-два, причому в тій зоні, на котою «дивиться» порт фазоінвертора, білу масу звукопоглинача навіть не полінилися зачернити спеціальною фарбою.
Пискавка — з великим феритовим магнітом. Вона відрізняється від драйвера TNV, який застосовувався в серії Chorus, але ідентична більш просунутому твітера TNF від Focal Aria, так що нову французький головку теж неocьо. У той увігнутий купол з алюміній-магнієвої фольги на поролоновому підвісі розміщується відкрито, а тут закритий незнімною сталевою сіткою.
Зате кошик мідбасовика точ-в-точ як у «арійних» головок — позначений клеймом Made in France, має акустично прозору ажурну конструкцію, відлита з матеріалу Zamac і покрита емаллю, яка напевно виконує й захисні функції, і гасить структурні призвуки. Дифузор — 16,5-сантиметровий Slatefiber з опуклим центральним ковпачком — такий самий, як у середньочастотника на Chora 826. Дифузор виготовлений з інноваційного термопластичного полімеру з вуглецевими волокнами. В авіа- та автоіндустрії він називається CFRP, але інженери Focal розробили власну формулу композиту з більшою концентрацією легких карбонових волокон, які до того ж мають певну спрямованість для кращого внутрішнього демпфування.
З огляду на набір елементів (дві котушки «на повітрі» плюс ще одна більша на осерді, один плівковий і один неполярний конденсатор, три опору з маркуванням Focal), роздільні фільтри явно не прості — мінімум другого порядку з ланцюгами компенсації. Але під'єднання до підсилювача виконується тільки по односмуговій схемі, без бай-варингу.
Тепер, коли про конструкцію Chora 806 відомо майже все, більше не потрібно гадати, як інженерам вдалося помістити в малобюджетний сегмент досить солідну за фактом модель. По-перше, завдяки частковій уніфікації комплектуючих. По-друге, через комп'ютерну оптимізацію корпусів, на яких вийшло мінімум матеріалів, але водночас вони міцні та на подив нейтральні за своїми акустичними властивостями. По-третє, завдяки тим високотехнологічним композиціям — дослідження перспективних «сендвічів» для топових моделей, які безупинно проводилися в лабораторіях Focal останні десять-п'ятнадцять років, дали інженерам-акустикам стільки наукових і практичних даних, що створити недорогий і ефективний Slatefiber, sю, для них праці не становить. Додаємо до цього і розташовані поруч відлажені виробничі лінії. Така централізація дає змогу компанії робити свої унікальні комплектуючі та на їхній базі створювати акустику з безпрецедентним value for money.
До речі, до Chora 806 заодно були розроблені і спеціальні підставки, що надають системам невеликий нахил для кращого тимчасового узгодження смуг (як у системах з Time Allignement). У нашому розпорядженні цих стійок не було, тому ми спочатку прислухалися до акустики на стандартних стендах без нахилу, а потім — з проставками під передню частину корпусу. Також ми спробували колонки в декількох тестових трактах: з простим бюджетним інтеграційником, з дорожчим цифровим і навіть у суто аналоговому.
Ми вже знаємо за Chora 826, що акустика на динаміках із Slatefiber більше за інших потребує прогрівання. Але, на відміну від класичних паперових або сучасних металевих головок, які входять до своїх робочих параметрів поступово та часом дуже довго, колонки на нових композитних драйверах спочатку звучать неважливо, а потім буквально стрибком набувають пружність. Те саме повторилося і з 806. Достали з коробок, під'єднали й... затиснута середина, гулки призвуки, позбавлений текстури бас. Але не пройшло й трьох годин, як саунд змінився радикально.
Навіть із недорогим підсилювачем двосмугова Chora звучить як серйозна акустика з добротного середньобюджетного Hi-Fi. Динамічний почерк сильний, розмашистий і вільний. Бас, звільнившись після розминки від призвуків «пластикової бочки», подається глибоко та потужно. Деталізація всередині та сусідніх зон не надто акцентована, але зате й загальна картинка без «мусора», а звукові образи цільні та зрозумілі. З подальшим прогріванням йде також легка ковкість на ВЧ, а просторова картинка обростає деталями.
Не можу сказати, що цим системам вистачить і недорогого підсилювача. Контроль баса все-таки злегка ослаблений (енергетики багато, а подробиці маловато), а все, з чого складається стереосцена, вимальовується трохи запаморочливо. Але є найважливіше — музичний баланс. Причому він майже зразковий, як у набагато дорожчих лінійок Focal. Навіть дивовижно, як у компанії домагаються цієї тональної ідентичності в акустиці, яка вирізняється ціною майже в десятки разів! Сучасний «фокаловський» почерк і в Chora впізнається відразу, а поступка тим же Kanta або Sopra проявляється тільки в кількості тонких гармонійних нюансів.
До важливих користувацьких плюсів нових моделей віднесений лояльність до розставлення. Їх можна ставити як завгодно — наприклад, із компактною базою, щоб отримати кращий фокус уявних джерел, або, навпаки, широко, заради посилення масштабу. Хочете виділити всі плани та глибину в сцені — розміщуйте монітори ближче до точки прослуховування й самі відсувайтеся від стіни. А якщо треба отримати «силову» видатність у басовій зоні — присувайте їх ближче до стіни. Зазвичай полочники дають лінійність і правильне стереофонічне 3D лише в якомусь певному вивіреному положенні, а для Chora всі варіанти робочі, хоча це не означає, що 806-й можна ставити як попливено — все одно треба трохи повозитися з пошуком оптимальних точок та кутів. На заміну акустичного кабелю акустика теж реагує дуже чутливо, що за бюджетними моделями водиться рідко.
Буває, що АС на композитних головках і з металевими пискавками неважливо поєднуються із ШІМ-підсилювачами, але Chora 806 утворилася чудовий дует із цифровим мережевим інтем Denon PMA-150H. Причому відразу відпали всі питання до баса та до мікродинамічної опрацювання. Нові полочники буквально розкрили нижній регістр: вони не додали «м'яса» або «жиру», а просто витягли на світ усю конкретику та всі пікантні нюанси. Зникли гулкі відтінки, збагатилися післязвучання, панч і верхній бас стали більш вивіреними та природними, а з боку найнижчих частот з'явилася капітальна підтримка. Зміни в сцені теж мали конкретний характер — жодної розчинності, роздвоєності та іншої двосмисленості. Найбільш тішило, що всю цю добавку в роздільній здатності акустика дала без жодного насильства над нашим слухом — звук залишився дуже комфортним для сприйняття.
Перші ознаки того, що Chora 806 є «вузьким місцем», з'явилися лише після ввімкнення її в аудіофільський аналоговий тракт на дуже дорогих компонентах. У якихось моментах монітори могли злегка недоробити «повітря» і такі, що тануть шумові шлейфи, спростити зовсім дрібні інструментальні деталі й одночасно підкреслити огріхи старих аналогових записів. Але водночас вони дуже акуратновернення з голосом, не прикрасивши жодної форманти або сибілянта, не затушували жоден динамічний контраст і загалом дуже вірогідно показали акустичну атмосферу будь-якого майданчика, студії або концертного залу, де вироблялося записування. Тож навіть такий нерівноцінний експеримент показав цікаві результати. З програвачем вінілу Chora 806 зазвучали гладко, об'ємно та тембрально дуже насичено. Вони педантично та дуже показово вибудували всі образи в сцені. Їм часом бракувало живого тепла або фінансів, але до їхньої локалізації й ешелонування придратися було неможливо. Нехай усе і відтворилося трохи технічно, але не було навіть натяку на недостовірність або прикрашання!
Характеристики Focal Chora 806
Число смуг 2
Кількість динаміків 2
Тип корпусу фазоінверторний, круглий порт вбудований у фасад
Твітер 25 мм ВЧ-випромінювач TNF з увігнутою алюмінієво-магнієвою мембраною й підвісом із матеріалу Poron, поміщений у фланець-хвильовий дріт, захищений металевою сіткою
СЧ/НЧ-випромінювач 165 мм СЧ/НЧ-драйвер з дифузором-сендвічем (технологія Slatefiber), центральний шар, виготовлений із нетканого вуглеволокна, поміщений між двома шарами термопластичного полімеру
Чутливість 89 дБ (2,83 В/1 м)
Частотна характеристика 58 Гц — 28 кГц (± 3 дБ)
Нижня межа частотного діапазону 49 Гц (- 6 дБ)
Номінальний імпеданс 8 Ом
Мінімальний імпеданс 4,6 Ом
Рекомендована потужність підсилювача від 25 до 120 Вт на канал
Частоти поділу смуг 3000 Гц
Вхідні роз'єми 2 гвинтові клеми
Гриль із магнітним кріпленням
Стійка доступна як опція
Габарити АС (ШхВхГ) 210x431x270 мм
Вага 7,4 кг
Focal Chora 806 купити в Світі Акустики
Основні | |
---|---|
Виробник | Focal |
Гарантійний термін | 12 міс |
Кількість динаміків | 2 шт. |
Кількість смуг | 2 |
Максимальна потужність | 120 Вт |
Потужність | 25 Вт |
Стан | Новий |
Тип | Полична |
Користувальницькі характеристики | |
Колір корпусу | Black |
- Ціна: 27 600 ₴/пара