Отримайте цю позицію безкоштовно при покупці «Magnat Transpuls 1500»
0,01 ₴
+ 1 РІК ГАРАНТІЇ
Magnat Transpuls 1500
На перший погляд Magnat Transpuls 1500 є 100% представником старої школи. Великі корпуси з пропорціями книжкової шафи, динаміки з целюлозними дифузорами на гофрованих підвісах та інші вінтажні ознаки в асортименті. Однак це лише вершина айсберга, і якщо ж говорити про інженерний складник, подалося все далеко не за старовиною, а дуже навіть відповідно до сучасних вимог.
Корпуси, хоч і схожі на класичні фанерні, насправді виготовлені з МДФ. Під час розроблення активно використовувався лазерний вимірювальний комплекс Klippel, що дає змогу відстежувати та аналізувати паразитні резонанси, що виникають у конструкції випромінювачів і корпусу, і допомагаючи в такий спосіб розв'язувати ці проблеми ще на стадії проєктування. Кросівери використовуються фазолінійні з високим крутизним зрізом 12 дБ на СЧ/НЧ і 18 дБ на СЧ/ВЧ.
З усього, що не видно оку, ознаками старої школи можна вважати тільки незвичайно високі за сучасними мірками частоти розділу, коли басовик грає гарненький половину СЧ-діапазона майже до 1 кГц, а твітер вступає в роботу тільки з позначки 4,8 кГц, а не 2-3 кГц, як це сьогодні заведено. Корпус у Magnat Transpuls 1500 за сучасними мірками просто гігантський. Замінити динаміки висувними шухлядами — вийде гарний комод, а розпиляти корпуси на три рівні частини по вертикалі — вийде три типових корпуси для сучасних підлогників. І що характерно: весь цей величезний акустичний об'єм призначений одному 15-дюймовому басовику. Внутрішній простір має низку перегородок, що підсилюють конструкцію і перешкоджають виникненню стоячих хвиль. Одна колонка важить 37 кг. Для таких габаритів — далеко не межа.
Найбільша цікавість у конструкції корпусу представляє акустичне оформлення. Те, що ми бачимо зовні, дуже схоже на традиційні порти фазоінвертора, що цілком відповідають за калібром і глибиною масштабу застосованого випромінювача. Однак навіть під час роботи на високій гучності рух повітря в портах мінімальний, адже вони мали б видавати потоки повітря як реактивні двигуни. Секрет у тому, що акустичне оформлення хоч і названо виробником «фазоінвертором з акустичним опором», по суті, своєю фазоінвертором не є. Усередині корпусу обидві труби закриті акустичними фільтрами зі спеціально підібраним коефіцієнтом акустичної прозорості. Такий варіант оформлення класифікується як «Панель Акустичного опору» (ПАС) або variovent у закордонній термінології.
Відмінність ПАС від фазоінвертора дуже істотна. Основне завдання фазоінвертора — створити підйом АЧХ, розширивши у такий спосіб нижню межу відтворюваних частот. За допомогою ПАС забезпечується вирівнювання АЧХ динаміка в зоні власного резонансу та створюються умови для використання високодобряних випромінювачів у корпусах порівняно малих розмірів. Тобто без ПАС цьому 15-дюймовому басовику треба було б ще більший корпус! Крім того, з суто практичного погляду ПАС дає змогу домогтися вищої чутливості акустики та дає максимально рівний, добре контрольований бас, як в акустики в закритому корпусі.
З огляду на дуже великі розміри моделі Magnat Transpuls 1500 набір динаміків вийшов теж дуже показним. Басовик калібру 15 дюймів або 380 мм має щільний целюлозний дифузор у формі неглибокого конуса, встановлений на пружному гофрованому підвісі. Динамік працює в широкому діапазоні частот, відповідаючи не тільки за бас, а й за всю нижню середину аж до основних тонів голосового діапазону, тому цілком логічно, що він є короткохідним.
На кількості та глибині баса несприятливим чином це не відбилося, завдяки великій площі дифузора, а ось на якість відтвореного діапазону частот подібний підхід, загалом, сприятливо впливає, роблячи звук більш сфокусованим і точним. Для того, щоб привести в рух великий дифузор, розробники застосували фірмову систему FE Dynamics, що складається з феритових магнітів, і добре охолоджувану вентильовану звукову котушку. Встановлено все в відкритому міцному кошику.
Середньочастотний динамік здається невеликим тільки на тлі басовика. Насправді це досить великий 170-мм випромінювач. Він також має паперовий дифузор із гофрованим підвісом, але його кошик повністю закритий, щоб створити власний акустичний об'єм, не пов'язаний із внутрішнім простором корпусу. З огляду на високі частоти розділу, цей підхід цілком виправданий і для ефективної роботи динаміка в межах 980-4800 Гц йому дійсно не потрібний великий робочий об'єм. Водночас розділення об'ємів СЧ- і НЧ-випромінювачів дає змогу уникнути небажаного взаємного впливу, що призводить до фарбування звучання і зростання спотворень.
Маючи трисмугову конструкцію, акустика Magnat Transpuls 1500 обладнана чотирма динаміками, проте подвоювати кількість драйверів потрібно не в НЧ-секції, як це часто буває в сучасній акустиці, а на верхах. У вертикальний щілинний рупор розробники поставили відразу два 25-мм твітера з тканинними куполами та ферорідкісним охолодженням. І тільки завдяки цьому ВЧ-секція змогла зрівнятися за віддачею з НЧ і СЧ. Цей випромінювач отримав назву «подвійний компресійний рупор» (Double Compressed Horn).
Огляд Magnat Transpuls 1500
Якісна сучасна вінтажна акустика з 15-дюймовими паперовими басовиками, рупорними твітерами та гарним оздобленням усього за 90 тис. рублей... Це не список абстрактних побажань, а цілком реальна можливість долучитися до великого звуку з мінімальними наслідками для сімейного бюджету. Слухаємо нову дивовижну розробку німецьких інженерів і ділимося враженнями.
Поява цієї моделі в каталозі Magnat цілком пояснена: останнім часом у багатьох меломанів помітно загострено відчуття ностальгії, про що непрямо можна судити за зростанням продажів вінілу та LP-програвачів. На будь-якому аудіофорумі найгостріші гілки якраз ті, що присвячені вінтажу й аналоговому звуку. Рекордна кількість лайків у соцмережах збирають фото роликових вертушок, котушників, лампових підсилювачів і акустики розміром із пристойну тумбу.
З цього погляду наше нинішнє дослідження абсолютно в тренді: буде і вініл, і лампи, а головне — акустичні системи Transpuls 1500, проведених вище. Так, маркетологи Magnat оперативно зреагували на запити ринку — з такими пропорціями корпусу та калібром басовиків ця модель немов перенеслася з епохи класичного хай-гая 70-х. Чутливість 95 дБ, ідеальна для роботи з ламповими підсилювачами, отримана завдяки застосуванню особливих динамічних головок. Насамперед це 15-дюймові басовики з паперовими дифузорами та подвійними тканинними підвісами. Гофри досить жорсткі, не розраховані на великий хід, але потужна звукова хвиля створюється завдяки величезній площі випромінювання.
Такі колонки зазвичай ставлять впритул до стіни та, щоб не заважав плінтус, до основи корпусу доданий цоколь трохи меншого периметра. Тому й пара великих портів виведена вперед — це частина фірмової системи Magnat CRA (Controlled Reflex Alignment), контрольоване фазоінверторне оформлення. Форма дифузорів оптимізована за мінімумом спотворень за допомогою лазерного встановлення Klippel. Так що Transpuls 1500 не просто візуальна стилізація під хай-фай 70-х, а просунута розробка з використанням сучасних методів розрахунку та моделювання. У 6,5-дюймового середньочастотника теж паперовий дифузор, чим досягається той самий характер звучання, що й у басовика. Крім того, мала маса рухомої системи дуже важлива для передавання нюансів у максимально інформативній смузі.
І, мабуть, найвиразніше рішення з минулого — ВЧ-звіно. Два дюймові компресійні твітери з тканинними куполами працюють у вузькому металевому рупорі. Цей Double Compression Horn не тільки надає системам закінчений ностальгічний вигляд, але й формує потрібну діаграму спрямованості на високих частотах. І ще: якщо просто врізати пару пискавок у широку лицьову панель, на частотній характері неминуче з'являться провали через ранні протифазні зображення. Саме тому в системах із подібними пропорціями корпусу твітер часто встановлюється в окремій капсулі та закріплюється зверху, що не всім подобається. Інженери Magnat за допомогою вертикального рупора розв'язали масу проблем, включно з й узгодженнями верхньої смуги за відбою з басом і серединою.
Для поділу смуг були розроблені особливі фазолінійні фільтри з центральними частотами 920 і 4800 Гц другого (12 дБ/окт.) і третього (18 дБ/окт.) порядків відповідно. Під'єднання до підсилювача передбачене тільки дводротове. Випускаються Transpuls 1500 в гарному оздобленні під темне дерево, чорний передній щит повністю закривається тканинним грилем із рамою з МДФ. На цоколі — литий металевий шильдик із логотипом Magnat і назвою серії. Маса однієї колонки 37 кг, про габарити ви можете судити за фото.
Джерело цього разу у нас буде два — CD-плеєр Lyngdorf CD2 і програвач вінілу Music Hall mmf 7.3 з ММ-головкою Ortofon 2M Bronze. Інтегровальний підсилювач Magnat RV-4 гібридний, з ламповою попередньою секцією, віконниками на транзиссторах Sanken і вбудованим фонококтором.
Спочатку для «пристрілки» — кілька треків із тестових CD. Перша реакція: ось це так, 38-сантиметрові НЧ-драйвери дійсно щось! Звичайно, звук такого масштабу можуть видати й традиційні вузькі колонки з декількома басовиками, тільки вартою вони будуть як мінімум втричі дорожчими. У Transpuls 1500 удар великого барабана абсолютно як у реальному житті, без жодних умовнь, контрабас має майже натуральну величину, а енергетика в нього така, що на атаку струни відгукується обшивка дивана. Причому далеко не на граничній гучності. Чутливість систем насправді дуже висока — повороту регулятора гучності всього на кілька градусів досить, щоб отримати справжній удар по вухах. А де чутливість, там і свобода, невимушеність і швидкість. Від треків The Rolling Stones реально зносило дах — божевільний драйв, швидкий ритм, тарілки ланелі так, ніби ми сиділи в залі прямо перед сценою.
Бас, попри заявлену нижню межу 16 Гц, виявився не надто глибоким — основна ударна енергія у Transpuls 1500 зосереджена в діапазоні 60-80 Гц. Не виключено, що жорсткі тканинні підвіси з просоченням ще не розігралися, але можливо й інше пояснення: оскільки системи належать до бюджетного класу та, найімовірніше, встановлюватимуться в порівняно невеликих кімнатах, розробники підрізали нижній регістр, щоб із ним було менше проблем. Але й у такому варіанті драйв просто забійний, системи буквально створені для року, але чудово відіграють і Yello, і симфонічну музику, і великі джазові склади.
А найнеймовірніше для мене виявилося те, як нові «Магнати» вибудовують простір. Ці гіганти запаморочуються гостро фокусувати уявні джерела, а на деяких треках можуть взагалі зникнути зі звукової картини. Тут, звісно, головна заслуга твітерів у рупорному оформленні з чітко заданою дисперсією. Всі найкращі якості Transpuls 1500 ще більш очевидно проявляються під час відтворення вінілу. Тут вже зовсім інший бас — наповнений, об'ємний, хоча й трохи більш монотонний. Його характер істотно залежить від класу головки, що дає великий простір для експериментів. Набагато ефектніше підноситься і динамічний потенціал — картина сприймається більш об'ємною та щедрою на відтінки, з великими образами та злегка висунутим переднім планом. Тож на рідкість автентична система вийшла без питань.
Характеристики Magnat Transpuls 1500
- Акустичне оформлення: ПАС
- Кількість смуг: 3НЧ динамік: 380 мм, паперовий конус
- СЧ динамік: 170 мм, паперовий конус
- ВЧ динамік: 2х25 мм, тканинний купол у лужному рупорі
- Діапазон частот: 16-35000 Гц
- Частоти розділу кросовера: 920 і 4800 Гц
- Чутливість: 95 дБ
- Імпеданс: 4-8 Ом
- Рекомендована потужність підсилювача: 30-500 Вт
- Габарити: 514х1000х385 мм
- Маса: 37 кг
Основні | |
---|---|
Виробник | Magnat |
Стан | Вживані |
- Ціна: 60 900 ₴/пара