Отримайте цю позицію безкоштовно при покупці «Dali Oberon 9 Black Ash»
0,01 ₴
+ 1 РІК ГАРАНТІЇ
Dali Oberon 9
DALI OBERON — справжній прорив: це перші колонки початкового рівня, у яких використовується патентована технологія SMC, яка серйозно знижує нелінійні магнітні спотворення. Результат — ваша улюблена музика звучить ще краще. Твітери збільшеного розміру, паперові вуфери із широким розсіюванням і елегантний данський дизайн роблять серію DALI OBERON новим стандартом бюджетної аудіофільської акустики. Настав час заново відкрити магію музики!
У серії OBERON, що складається з двох компактних поличних моделей, двох підлогових, однієї настінної й одного центрального гучномовця, знайдеться все, що потрібно для будь-яких потреб. Кожна модель ідеально підходить для стереосистем і наповнить ваш дім прекрасним звуком.
Колонки серії OBERON легко впишуться в будь-який інтер'єр, у будь-яку кімнату. Матеріали, з яких виготовлені динаміки, схема кросовера та геометрія корпусів серії OBERON оптимізовані для широкої діаграми розсіювання. Завдяки цьому досягається однорідне та якісне звучання навіть під час прослуховування поза слухачською зоною, зі зсувом від центральної осі. Це важливо — адже ми не завжди сидімо прямо перед колонками, коли слухаєте музику. Ще один плюс такого підходу — суттєве зниження гармонійних і частотних спотворень. І це також причина того, що колонки DALI не потрібно нахиляти.
Серія DALI OBERON випускається в чотирьох різновидах оздоблення: чорний ясен, білий, темний горіх і світлий дуб, з відповідними чорними або білими передніми панелями. Задній порт фазоінвертора сконструйований так, щоб забезпечити оптимальну інтеграцію з приміщенням, а алюмінієвий постамент елегантної форми надає наповним моделям витонченого вигляду. У серії OBERON також вперше використані грилі нового дизайну, що надають колонками стильного та сучасного вигляду.
Підлогові акустичні системи Dali Oberon 9 є флагманом нової серії Oberon висококласних колонок фірми DALI. Ці АС створювалися на основі новітніх технологій, а також перевірених технічних рішень, зокрема, використаних у моделях серій Opticon. Колонки мають продуманий дизайн, у їхньому вигляді вдало поєднується металева окантовка випромінювачів і матове оздоблення передніх панелей, а також якісне вінілове покриття корпусів.
На відміну від Oberon 7, попереднього флагмана лінійки, Oberon 9 отримала ще один динамік над твітером — 7-дюймовий середньочастотник. Отримилася трисмугова система: два 9-дюймових динаміки, розташовані під 29-мм твітером із м'яким куполом, відіграють виключно низькочастотний діапазон. Якщо вірити розробникам, завдяки цьому вийшов «потужний» звук, зазвичай доступний у такому ціновому діапазоні тільки із сабвуфером, але водночас за габаритами акустика залишилася досить компактною. Грає новинка в діапазоні від 35 Гц до 26 кГц, чутливість моделі становила 90,5 дБ.
В іншому ж Oberon 9 — класичний представник серії: випромінювачі з діафрагмами з фірмової деревноволокнистої суміші виготовлені з використанням магнітом'якого компаунда SMC, твітер утоплений у невеликий хвилевід, невеликі корпуси стоять на широкому металевій основі, акустичне оформлення — фазоінверторне, з портами навпроти кожного випромінювача. Клем для під'єднання до підсилювача тільки дві. За габаритів 260х1172х406 мм акустика важить 37,1 кг.
Огляд Dali Oberon 9 от портала SalonAV
Три роки тому компанія DALI представила сімейство колонок Oberon, клас яких визначила як High End, доступний... для всіх. Звичайно, така суперечлива формулювання тоді була сприйнята як жарт, але сьогодні з'явився реальний привід для хайпа. Гліпте-ка, які сліполи очолили «оберонівську» банду! Всі ми знаємо, що рубальні ціни на акустичні системи класу High End через грошовунду вже давно звернулися до семизначних сум. Ще є так званий Aordable High End, і там цінники ще поки шестизначні, але така техніка, зрозуміло, також ніяк не може вважатися «товаром для всіх».
Однак у Danish Audiophile Loudspeaker Industries не хочуть із цим миритися. Вони взяли свої фірмові електроакустичні технології з топових АС, секунду до того, як переробити їх під великотиражне виробництво, потім усе це втілили в серії Oberon і, щоб ще більше знизити вартість, налагодили випуск лінійки не в себе, в Китаї — там само, де виробляються й інші «народні» DALI (хайфайна серія Zensor і малобюджетна Spektor).
Частково Oberon 9 — це відповідь DALI на запити ринку. Серед шанувальників Hi-Fi є чимало переконаних у тому, що реально круті колонки просто не мають права бути маленькими. Але коли почне підбирати АС великого обсягу з басовиками розміром навіть не в 10 дюймів, а як мінімум 12 або 15, то вимальовується досить скута картина — у продажу знайдеться лише кілька моделей, стилізованих під будь-які «олдскульні» широкі монітори, плюс ще кілька «бажаний» із великими бічними випромінювачами, які швидше підходять для театрів, а не для стерео. За будь-яку серйозну підлогову конструкцію з великою головкою на фронтальному щиті попропонують уже як за справжній High End.
Те, що зробила DALI — зовсім особливе. У Dali Oberon 9, які, до речі, тепер можна сміливо називати найбільшимикаліберними у всій гамі виробника, не проглядається приладдя до жодної з крайності. Ціна більш ніж помірна, а дизайн на перший погляд взагалі стандартний — він не йде модному зараз ностальгійному тренду до колонок-ящиків із сімдесятих і не намагається здивувати габаритами холодильника. Зрозуміло, «дів'ятка» — моделі розрослі, вони аж на 16 сантиметрів вище «сімок». Але завширшки та глибиною новинки додали тільки по 6 сантиметрів, зберігши у такий спосіб фірмову стрункість. Придивіться, до речі, до підставок. Вони зроблені так, що великі «кабінети» об'ємом понад 100 літрів ніби взагалі ширяють у повітрі.
Корпуси для цих АС збираються з панелей MDF підвищеної щільності та оброблені якісною вініловою плівкою, причому варіантів оформлення не чотири, а лише два. Так, виробник заощадив на «мебельному» складнику, зате впровадив у недорогу акустику просунуті динаміки.
Зокрема, пискавка вирізняється ультралегким куполом, збільшеним у діаметрі до 29 мм. Це зроблено заради ширшої дисперсії випромінювання. На інших драйверах ми бачимо дифузори, зроблені за фірмовою рецептурою DALI — з целюлози з домішкою волокон дерева (слаблюють небажані внутрішні резонанси в матеріалі). Але головна відмінність всередині: в магнітопровід під чотиришарову звукову котушку (навита з алюмінієвого дроту з мідним покриттям) поміщена 10-міліметрова вставка з «м'якого магнітного компаунда» SMC. У найдорожчих головок DALI з цього матеріалу, який практично не проводить електричний струм, робиться вся магнітна система. Але й гібридний економ-варіант ефективний: завдяки ослабленню небажаних вихрових струмів рівень третьої гармоніки знижується більш ніж удвічі (приблизно до 0,35%).
На цьому схожість з іншими підлоговими моделями у серії закінчується. Сама концепція в «дів'яток» інша. У Dali Oberon 5 і 7, наприклад, поділ спрощений, двосмуговий, а в цих моделях фільтрація здійснюється за класичною трисмуговою схемою. Електромеханічні параметри 17-сантиметрового середньочастотника оптимізовані для роботи в повністю закритому оформленні. Його смуга помітно зміщена вгору (780 — 3400 Гц). А для НЧ-секції взагалі розроблені нові басовики нестандартного 23-сантиметрового діаметра. Пара таких дифузорів за масою та площею еквівалентні одному великому 13-дюймовому. Ну і найцікавіше: кожен низькочастотний драйвер працює строго на свій підібраний обсяг, створюваний всередині корпусу АС похилою перегородкою, і на «персональний» фазоінвертор із настроюванням на 31 Гц.
Зверніть увагу, що в «дів'яток» — середня чутливість. Інженери не стали розганяти цей параметр, тому що це може погіршуватися всіма іншими характеристиками. Але це не означає, що колонки вийшли «важкими». Для тіста новинок ми запаслися різними підсилювачами, але коли системи видали карколомний драйв уже від Cambridge Audio CXA61 — інтеральника, який чудово «малює» звук, але дещо меланхолінний за темпераментом, стало зрозуміло, що в пару до Dali Oberon 9 краще підбирати не підсилювачгромілу, а чистого педанту.
Особисто мене найбільше потішило, що в Dali Oberon 9 немає ні дешевого «пусту» супербасу, ні жодного застиглого важкого «жиру» від найнижчих частот (з яких, до речі, можуть легко збудитися й резонанси кімнати). Весь НЧ-реєстр переданий так, ніби слухає музику в студії на якихось величезних класичних моніторах. Такі зазвичай монтуються на видаленні від консолі на потужних стельових кронштейнах, вони бездоганно лінійні внизу, а і їхнє динамічне подавання «в груди» взагалі запам'ятовуєш назавжди. Тут дуже схоже. Атака — вражувальна, удар — не просто дубиться, а з витонченими подробицями, післязвучання не затягнуті ніде, тугі та довгі басові лінії ніколи не збиваються в грудку. Сомнеюсь, що зараз на ринку знайдуться будь-які інші домашні колонки, здатні запропонувати за ті ж гроші такий самий впевнений і рухливий бас. Та ще від транзисторного віконця, фізична межа якого — номінальні 60-90 Вт. І в кімнаті прослуховування площею під сотню «квадратів»...
Але навіть якщо і знайдуться конкуренти, то вони навряд чи свою «м'ясну» страву вони нададуть з такою ж багатою «гарніром» переваг. В Oberon 9, наприклад, вся «барабанна» смуга, включно з нижньою середину, куди тягнеться багатий шлейф гармонік від ударних, подається як єдине ціле, дуже лінійне та з повним динамічним діапазоном. У трифонічній системі таке поєднання сили та чіткості теж досягається, але зазвичай ціною вже дуже високих витрат.
У «дів'яток» є невеликий акцент на середині, десь на 700 — 1400 Гц. Але він не такий виділений, щоб картати акустику в нелінійності. А іноді він навіть і плюс — краще проступають усі «відтінкові» нюанси звучання багатьох музичних інструментів на записах, не багатих на мікродинамічний бекграунд.
Мнімні образи у звуковій сцені Dali Oberon 9 виходять відчутними, щільнішими та трохи великими — одним словом, «дорослими». Добитися їх ідеальної контурності та чіткої візуалізації планів буде, звісно, не так просто, як з будь-яким високоточним акустичним хай-ендом, але якщо ви не полеться після встановлення «Оберонів» у своїй кімнаті поетапно підібрати спочатку оптимальне видалення від стін, потім — стереобазу, а потім — спрямованість АС (кстати, точного прицілу на точку прослуховування для цієї моделі добиватися якраз не треба), то зможете отримати правдоподібну тривимірну стереокартинку з цілком чітким фокусом.
Верхній регістр підкуповує не якоюсь особливою красою або атмосферністю, а своєю гладкістю. Акустика злегка фарбує звук тільки в зоні 6-8 кГц, додаючи в дзвін тарілок іскристі «крешові» відтінки, але до відвертої різкості справа не доходить ніколи. Вище 10 кГц на слух усе як по лінійці, тому дзвінка «срібляста» частина діапазону, як і найвища «повітряна» смуга, на подив чисті.
Тож єдине нагадування про істинний ціновий клас колонок стає їхньою роздільною здатністю на ВЧ — вона не така тонка та майстерна, як у старших моделей DALI або в будь-яких інших АС із дорогими твітерами. Втім, і від Dali Oberon 9 можна досягти наближення до High End, якщо слухати музику на цих колонках зі ще серйознішими компонентами та кабелями. Це точно не той випадок, коли акустика ставить якісь навчальні обмеження для інших компонентів системи.
Огляд Dali Oberon 9 від порталу Stereo.ru
Лінійка Oberon дебютувала три роки тому, і в ній компанія DALI постаралася втілити концепцію доступного кожному хайфая. Шальність вдалося: лінійка виявилася дуже популярною в усьому світі. Вона прийшла на зміну серії Zensor і стала ще однією вхідною точкою у світ якісного звуку в ієрарії DALI, пропонуючи водночас частину технологій із старших лінійок. Одна з таких технологій — це матеріал SMC, який використовується в магнітній системі.
За час свого існування лінійка Oberon розрослася, отримала активні версії, а рік тому анонсували й новий флагман — модель Oberon 9. Історія її появи, як здається, досить проста: взяли Oberon 7, панчіх роздули в усіх напрямках, збільшили динаміки, перетасували їх на передній панелі та додали басовик. Вуаля — з'явилися DALI для тих, кому потрібно «багато звуку за мало грошей». Ларс Меделер, який під час анонсу Oberon 9 Новорічні прогнози DALI у нашому регіоні, радісно сказав, що акустика вийшла помітно більш басовітою, ніж інші Oberon — підігрівав цікавість. А насправді все виявилося не так просто.
Самі по собі Oberon 9 у категорію компактних підлогників за висоти 117 см не потрапляють — а з урахуванням того, що вони вширюються і завглибшки теж роздалися відносно Oberon 7 аж на 6 см (а важать так і зовсім у 2,5 раза більше), можна сміливо сказати, що колонки вийшли великими. Але шафами назвати їх не можна: непомітний скандинавський дизайн, що поєднує в собі вініл під ясен і чорну матову плівку, не рясніє покривними деталями, які привертають увагу до габаритів. Немає жодних додаткових пластин, вінтиків, планок, чогось, що відривало б — все гранично функціонально.
Решітка, що входить до комплекту, закриває тільки динаміки, залишаючи нижню частину фронтальної панелі на видноті — і так, кріпиться вона на штирках, як і в усіх колонках серії Oberon. Ззаду під фазоінвертором містяться невелика табличка з назвою моделі та пара клем, встановлених під кутом — жодного бівайрингу або біампінгу. Індекс у назві вказує на діаметр басових динаміків — тут стоять два 9-дюймові випромінювачі. Середньочастотник — 7-дюймовий — посунули вище, розмістили над твітером. В підсумку вийшли справжні три смуги, а твітер не задній — розміщений приблизно на рівні вух, якщо сидіти в зручному низькому кріслі.
Фазоінверторів у Oberon 9 два, на задній стінці — один ближче до нижньої частини корпусу, другий же розміщений якраз навпроти верхнього басовика. Весь корпус стійко стоїть на широкій, трохи вигнутій алюмінієвій основі. Про всі технологічні особливості лінійки Oberon ми розповідають не один раз — і Oberon 9 у цьому від молодших побратимів не відрізняються. Дифузори СЧ- та НЧ-динаміків за доброю радану традиції виготовлені з фірмової целюлозної маси з додаванням деревних волокон і мають через це теплий шоколадний відтінок зі світлими прожилками. Фазовирівнювальних або пилозахисних куль у них немає — це практично рівні чашки.
Твітер великий, 29 мм, вписаний у сріблясте кільце з насічками — і самі габарити, і це кільце покращують дисперсію. Грати він починає досить високо — частота розділу кросовера аж 3,4 кГц. Середньочастотник, на відміну від аналогічних динаміків, встановлених в Oberon 7, грає в закритому об'ємі, і для цього його параметри довелося трохи оптимізувати, так і працює він із 780 Гц. Але найцікавіше — це басовики. Таких динаміків у DALI не було — їх розробили спеціально для Oberon 9. Це найбільший динамік з тих, що зараз у принципі випускає DALI для акустики (навіть в Epicon стоять 8-дюймові випромінювачі). Кожен із двох басовиків працює у своєму об'ємі — звідси і два фазоінвертатори. Внутрішній об'єм розділений для двох динаміків похилою перегородкою, яка до того ж ще й жорсткість корпусу підвищує.
Динаміки з фірмовим м'яким магнітним компаундом — SMC — відрізняються від серії до серії. Якщо в старших DALI він використовується в магнітній системі практично цілком, то серія Oberon удосконалена вставки під звуковою котушкою, на керні. І з погляду фізики ефект однаково є: послаблюються вихрові струми та знижується рівень третьої гармоніки. Загалом, у DALI, розробляючи Oberon 9, не просто роздули Oberon 7 у всіх напрямках, а підійшли до випуску флагманської моделі початкової серії дуже навіть ретельно. Ті, хто знайомий із технікою DALI, знають, що навіть моделі з лінійки Oberon, попри наявність тільки одного твітера, є акустикою, що приділяє максимум уваги високочастотному діапазону. Це фірмова особливість бренда, що ідеально вписується в сучасний тренд на яскравий верх (а, може, навіть і форсована його свого часу).
За що багато хто полюбив лінійку Oberon? За поєднання фірмового джешного витонченості, що вже проявляється характером і технологічністю з доступною вартістю та сумісністю з різним посиленням. Ми свого часу протестували все, що в цю серію входить, тільки домашній кінотеатр, хіба що, не випробували (а для нього, до речі, Oberon 9 на фронти мають непогано підійти). І дев'ятки в плані характеру чудово вписуються в лінійку Oberon — на місці та витонченість, і доступність, і достатня індивідуальність щодо посилення, але вони пропонують дещо ще: різноманітність. Ці DALI трохи менше DALI завдяки більш потужному басу, який акуратно відтіняє яскравий і живий верх, що залишився. Передозування порожніми, штучно роздутими низами немає — масивність у тому ж нижньому регістрі фортепіано абсолютно відчутна, контрабас могутній і тактилен, але вони не заважають різання високим нотам десь на своєму власному шарі, ніяк його не закриваючи.
Прослуховування проходило в салоні, де представлений практично весь асортимент техніки DALI. І великі, масивні Oberon 9 Бруді у досить тісному шоурумі, але водночас не гуделі, хоча в них для цього були всі умови та причини: і з боків місця не так уже й багато, і ззаду їм дісталося буквально півметра вільного простору. Так, на Bohren und der Club of Gore і Fogh Depot звук намагався заповзти в бік гула, але вчасно сповивався і не провалювався в безодні до кінця, а швидко з неї вибирався. Контроль не розтерял. Бас залишився по-доброму керованим і водночас обволікаюче-м'яким. З менш вимогливими жанрами так і зовсім проблем не було.
З Oberon 9 я нагадую, за що полюбила псай-транс і драм-н-бейс: за щільний ритм, що вбурушується в тіло, і тішать душу переливчасті деталі на високих частотах. І домогтися того, щоб одне не перевішувало інше, дуже складно: або бас забарвлює собою все, або залишається зайвою м'якістю на тлі пронизливо чистого верху. А в Oberon 9 вдалося залишити фірмове джешне витончення, що текстурує високі частоти, але водночас надати маси. Щоправда, якщо маса є, то до швидкості її відпрацювання виникають питання. За дуже спритними треками акустика не посспіває, ритм стає більш згладженим, тому, наприклад, ту саму «BFG Division» із саундтреку «DOOM» відіграти з потрібною дискретністю їм складно. А ось треки на кшталт «Disintegrate Slowly» від The Glitch Mob або «Heavyweight» від Infected Mushroom вже проблем не викликають.
Дуже цікавий ефект я отримала на «The Fragile» Nine Inch Nails: таке відчуття, ніби Oberon 9 додали до голосу Трента Резнора трохи вібрато, завдяки чому він став здаватися об'ємнішим. Найімовірніше, у цьому їм ще допомогло й приміщення з переотраченнями, але композиції таке оброблення непогано дісталося.
З голосами історія типова для DALI: жваво, дзвінко, яскраво та чисто, вокал на своєму місці, відігрівається чітко, з потрібною кількістю повітря. На акустичній сцені, що малюється, вони розміщені врівень із загальним міксом, добре в нього вплітаються, залишаються фактурними. Сама сцена — найімовірніше, через приміщення — з'явилася більш витягнутою й камерною, ніж потрібно. Масштабні оркестрові композиції, які хотілося б випустити на волю, ніби грали в невеликому концертному залі, втрачаючи грандіозність. Шумні нейрофанкові та індаструальні треки через це перетворювалися на масивну стіну звуку, забуваючи деяких подробиць. Цим колонкам явно потрібно більше місця.
Навіть у таких умовах Oberon 9 виявилися мені одними з найбільш живих DALI. Чудове поєднання фірмової акуратної, досить елегантної та яскравої подачі з суворим басом зробило акустику більш збалансованою, а тому й універсальною. Звуку багато, і він може вражати діафрагму в хребет, але фамільне витончення не дає йому остаточно піти врознос. Добре записані електронна музика, джаз, що рясніє контрабасами та саксофонами, що-небудь гнеться — уповільнене або, навпаки, маршево-напористе — діапазон жанрів, у яких Oberon 9 добре себе проявляють, досить широкий.
І не можна сказати, що вони є серйозним навантаженням для підсилювача: з ними цілком впорався Cambridge Audio CXA81. Але найголовніше, що їм потрібно — це місце. Акустика все-таки вийшла великою, повітря дев'ятидюймові басовики ганяють активно, тож і простору їм треба дати більше. Тоді й сцена стане фактурнішою, і звук набуде більше об'єму. В іншому ж у DALI вийшло створити акустику з великим звуком, яку можна слухати годинами та не втомлюватися — саме через те, що в ній вдалося збалансувати баланс.
Характеристики Dali Oberon 9
Тип підлогова акустична система
Частотний діапазон 35-26000 Гц
Чутливість 90.5 дБ
Імпеданс 4 Ом
Максимальний звуковий тиск 113 дБ
Динаміки 25 мм твітер із м'яким тканинним куполом
НЧ динамік 2 x 9 дюйма, СЧ динамік 1 x 7 дюйма з дифузорами, армованими деревними волокнами
Частота настроювання фазоінвертора 31 Гц
Частота кроссовера 780/3,400
Рекомендована потужність підсилювача 50-400 Вт
Рекомендована відстань від стіни 20-80 см
Габарити 1172 x 260 x 406 мм
Вага 37,1 кг
Dali Oberon 9 купити в Світі Акустики за найкращою ціною
Основні | |
---|---|
Виробник | Dali |
Кількість смуг | 3 |
Максимальна потужність | 400 Вт |
Потужність | 50 Вт |
Стан | Новий |
Тип | Підлогова |
Користувальницькі характеристики | |
Головна | Підлогова акустика |
Колір корпусу | Black Ash |
- Ціна: 75 180 ₴/пара