Акустика Sonus Faber Maxima Amator
Maxima Amator від Sonus Faber багато в чому є сучасною акустичною системою, але все ж містить більшу частину ДНК класичних двосторонніх конструкцій італійського бренду.
Новий Maxima Amator приєднується до підлогової акустиці Minima Amator II і Electa Amator II в колекції Heritage. Крім того, у колонці використовуються ті ж драйвери, що і в Electa Amator II.
Sonus Faber Maxima Amator, оснащений 28-міліметровим твітером DAD (Damped Apex Dome) «Arrow Point» з неодимовою магнітною системою двигуна і задньою камерою з акустичного лабіринту масиву ялини, а також 180-міліметровим середньочастотним динаміком з повітряно-висушеної мембраною, з целюлозної маси і натуральних волокон. Цей драйвер встановлений на литий під тиском алюмінієвої кошику. Sonus Faber пишатися власною розробкою.
Підлогові колонки Maxima Amator мають корпус з масиву горіхового дерева. Повністю виготовлений в Італії, Sonus faber, як кажуть, використовував сучасні методи обробки деревини, щоб використовувати переваги шасі з цільного дерева. Багатий колір горіхового дерева ще більше підкреслюється натуральною шкірою на передній панелі, і на задній панелі.
Всередині корпусу є три окремі камери, які, як стверджується, збільшують жорсткість, мінімізують резонанс і захищають кросовер. Крім того, останній додатково захищений спеціальним відсіком, видимим задній стороні корпусу.
Що стосується кросовера, Sonus Faber розробив її спеціально для Maxima Amator. У конструкції IFF Crossover (Interactive Fusion Filtering) відсутня традиційна система першого порядку з неакадемическими функціями передачі, заснованими на прискорених прогресивних нахилах компанії. Пристрій передає обов'язки твитера від середньочастотного динаміка на частоті 2,1 кГц.
В результаті у цієї підлогової колонки з опором 4 Ом заявлена частотна характеристика 35 Гц - 35 кГц і чутливість 88 дБ SPL (2,83 В / 1 м).
Характеристики Акустика Sonus Faber Maxima Amator
- Система: 2-х смугові акустичні системи з фазоінвертором.
- Корпус: Резонансна система з спектральнымдиффузором високої жорсткості, що складається з панелей масиву волоського горіха (товщиною 25 мм кожна). Передні і задні панелі, обтягнуті шкірою. Корпус складається з трьох різних камер, перша - це акустичний обсяг, оптимізований за допомогою програм комп'ютерного моделювання, друга - обсяг, заповнений спеціальним інертним матеріалом, який надає стійкість корпусу і допомагає зменшити будь-які, навіть самі невеликі паразитні резонанси дерев'яної конструкції з масиву дерева. Третя - містить плату кросовера, ізольовану від акустичної камери.
- ВЧ-динамік: H28 XTR-04 DAD високочастотний динамік, розроблений Sonus faber з 28 мм шовковим куполом по технології "Arrow Point" DAD
- СЧ/НЧ-динамік: MW18XTR-04 середньо-низькочастотний динамік, розроблений Sonus faber 180 мм конус із суміші традиційної паперу з додаванням натуральних волокон капок і кенаф, виготовлений без пресування, шляхом природного висихання на відкритому повітрі.
- Кросовер: IFF "Interactive Fusion Filtering", конструкція зі спеціальними режимами зрізу на основі прискореного прогресивного спаду
- Частота розділу: 2.100 Гц
- Частотний діапазон: 35 Гц – 35.000 Гц
- Чутливість: 88 дВ (2,83 В /1 м)
- Номінальний імпеданс: 4 ом
- Рекомендована потужність підсилювача: 25 - 125 Ватт
- Розміри (ШхВхГ) 300x1120x350 мм
- Вага: 38 Кг
- Країна (головний офіс): Італія
Комплектація
- 1 Інструкція з експлуатації
- 1 Фотоальбом
- 1 Набір для догляду
- 2 Магнітні сітки
- 2 Захисні тканинні чохли
- 2 Пластикові захисні кришки
- 8 Шпильок і гайок 8
- 8 Підставки під шипи / підлогові диски
Огляд Sonus Faber Maxima Amator від stereo.ru
В Hi-Fi-індустрії знайдеться лише кілька компаній, що мають досвід безперервного випуску компонентів протягом півстоліття і більше. Вони пройшли всі етапи становлення галузі: поява нових технологій, зміну модних трендів, зростання вимог до якості звучання. Деякі з них добре пам'ятають свою історію і мають у своєму асортименті лінійки продуктів, нагадують про неї — або ж час від часу випускають компоненти «за мотивами» моделей з минулого.
Компанія Sonus faber була утворена в 1983 році, тобто їй немає й сорока років. Однак наявність серії Heritage («Спадщина») в її модельних рядах видається цілком природним — багато любителів аудіотехніки пам'ятають її чудові колонки, названі на честь прославлених італійських скрипкових майстрів Аматі, Гварнері і Страдіварі.
Так засновник фірми Франко Серблин, мав пристрасть створювати АС, у яких органічно поєднувалися висококласне звучання і дизайн корпусів, як би вів традицію від них. Тим більше що перші моделі мали корпусу, виготовлені з дерева — складного матеріалу, примхливого, але «музичного», секретом роботи з яким володіли в XVII столітті, а Франко Серблин — у XX.
Підхід до снаряду
Перша версія поличних колонок Electa Amator в корпусах з масиву горіха була випущена в 1987 році, друга — в 1997. На сьогоднішній день в лінійку Heritage входить модель Electa Amator III, що представляє собою третє покоління цих АС. Також в ній є менш габаритна Minima Amator II, розділяє з родоначальницею технологічні та естетичні принципи, причому вже у другій інкарнації.

А ось попередників у підлогових Maxima Amator немає, хоча, за словами Sonus faber, ідея таких колонок давно витала в повітрі, проте її не вдавалося реалізувати з технічних причин.
Дерево — живий матеріал, воно піддається змінам з часом і в залежності від оточуючих умов. І тільки зараз стали доступні нові методи сушіння деревини, а також конструювання корпусу з застосуванням внутрішніх ребер, спеціальних еластичних клеїв і верстатів з ЧПУ, що забезпечують мінімальні допуски розмірів. Так що тепер давній задум вдалося втілити в реальний продукт.
Традиційна, але ретельно продумана конструкція
Елегантний і лаконічний з вигляду корпус Maxima Amator на ділі зовсім не простий. Його внутрішній об'єм розділений на три ретельно вивірені за допомогою комп'ютерного моделювання ізольовані камери.
Верхня забезпечує акустичне оформлення СЧ/НЧ-динаміка, зсередини вона стелиться особливим демпфуючим матеріалом, у якого є два зовнішніх шари з переробленого вуглецевого волокна і внутрішній — з волокна на основі кремнію.

Нижня частина корпусу заповнена інертним матеріалом високої щільності (за деякими відомостями, він схожий на гальку), переміщує центр тяжкості АС вниз. Третій відсік відведено під розроблений спеціально для Maxima Amator кросовер, що отримав назву IFF (Interactive Fusion Filtering) і відрізняється від традиційних рішень для розділових фільтрів. Його в компанії називають «серцем і мозком» цих колонок, оскільки саме він дозволяє домогтися органічного безшовного злиття робочих діапазонів. Це не звичайна схема першого (або іншого) порядку — в ній враховується взаємодія динаміків, і інтерактивним чином підлаштовується крутизна кривих фільтрації.
У цих АС використовується такий же 26-мм твітер з шовковим куполом, як і в топової лінійки Reference. Він виконаний за фірмовою технологією D. A. D. (Damped Apex Dome) — оснащений неодимовою магнітною системою і має з тильної сторони камерою з деревини ялини з акустичним лабіринтом всередині для поглинання спрямованих тому хвиль.

18-см СЧ/НЧ-динамік був спеціально розроблений для моделі Electa Amator III, він же використовується і в Maxima Amator. Його дифузор виготовляється з висушеної природним чином (не в камері) целюлози, доповненої натуральними волокнами. Вся конструкція тримається на литій алюмінієвій кошику особливої форми.
Приголомшлива достовірність
Не великі для напольников і непомітні на вигляд Maxima Amator являють собою вражаючий зразок італійського дизайну: суворі, але витончені лінії, якість застосованих матеріалів і їх, здавалося б, неймовірне поєднання, тим не менш, породжує гармонію.
У аудиотракте, зібраному для тестування, їх компаньйонами виявилися компоненти самого високого класу: мережевий плеєр Lumin X1 і SACD-програвач Luxman D-10X в якості джерел, а також двокомпонентний підсилювач Dan d'agostino Progression.

«Реквієм» Моцарта у виконанні хору та оркестру під управлінням Т. Курентзиса звучить приголомшливо. Таку глибоку, промальовані до найдрібніших деталей в самій віддаленій перспективі сцену мені навряд чи доводилося спостерігати раніше. При бажанні можна було простежити ледь не за кожним учасником хору або інструментом оркестру.
Найменші зміни динаміки колонки теж передають дуже точно, так само як і тембральну насиченість кожного музичного елемента. Все це обумовлює високу достовірність відтворення запису та відтворення її емоційного посилу.

Голоси чотирьох солістів — наприклад, в «Tuba mirum» — дуже виразні, природні, надзвичайно артикульовані і наповнені характерними особливостями, а їх образи яскраво і зримо сфокусовані на передньому плані.
У фіналі неймовірно сумною і красивою «Lacrimosa», що зачаровує своїм неспішним ритмом, у цій інтерпретації музичного шедевра з'являється переміщається в просторі сцени і віддаляється від слухача якийсь бринить, немов бубонці, об'єкт.
Його допитлива опрацювання в ВЧ діапазоні просто вражає. Може, тому подумалося про його схожість (за звучанням) з кадилом в православній традиції — не знаю, чи є такий атрибут в католицькій службі.

«П'ята симфонія» Бетховена в тому ж виконанні вражає не менше. Незвичайний темпоритм цього прочитання знаменитого твору на належному рівні можуть передати тільки дуже талановиті колонки (і система в цілому), наділені відмінною динамікою, швидкістю і гостротою атаки.
І у Maxima Amator це виходить як не можна краще. На початку XIX століття час текло не так швидко, як зараз, і це повне пристрасті твір, на мій погляд, тільки виграє і зачіпає більше струн в душі сучасної людини, коли подається з таким шаленством і «драйвом».


Динамічний діапазон і глибину басів досліджуваного компонента добре перевіряти на арії Маргарити з опери А. Бойто «Мефістофель» з альбому «Verismo» А. Нетребко. Вона починається з ледь чутного оркестрового вступу, яке ведуть контрабаси і віолончелі. Їх голоси, ніби тонка ажурне полотно, прикрашають короткі і швидкі звуки скрипок.
Колонки видають разюче об'ємні, вагомі і текстурні низи — все чутно до найдрібніших подробиць. Гучність поступово наростає, інші інструменти додають свої партії, і, нарешті, вступає примадонна. Її вокал наповнений, багатий тембрами, емоційно насичений і дуже сильний.
Колоратури досягають неймовірних висот — як за змістом, так і по гучності — і колонки впевнено забезпечують чистоту і природність звучання в ці моменти, хоча при цьому стає помітною схильність до яскравості.

Maxima Amator просто чудові і з іншими записами самих різних жанрів, але виконаними без компресії. Наприклад, композиція «Koto Song» з альбому «Concord on a Summer Night» квартету Дейва Брубека заворожує томностью, примхливістю мелодій і ритмів, натуральністю і зримостью інструментів, теплотою повітря на великій сцені, скрекотом цикад. Верху тут настільки легкі, детальні, рухливі, що буквально видно, як щітки стосуються тарілок.

Однак в інших випадках, зі старими «зашумлених» записами або більш «жорсткою» музикою, схильність до яскравості звучання починає втомлювати. Можливо, справа в недостатній прогрів досліджуваної пари колонок, і в недалекому майбутньому цього недоліку зовсім не виявиться. Варто також підшукати для цих Sonus faber партнерів по системі з більш м'якими і менш вираженими ВЧ — їх талант заслуговує відповідного обрамлення.
Висновок
Sonus faber Maxima Amator прекрасні у багатьох відношеннях. Вишуканий дизайн та застосовані матеріали роблять їх справжніми предметами розкоші, гідними прикрасити будь-яку вітальню, а ще краще — спеціально обладнану для їх прослуховування кімнату, акустичні властивості якої дозволять повною мірою насолодитися їх надзвичайно інформативним і емоційним звучанням.

При складанні системи не варто брати в розрахунок схильні до яскравості компоненти, трохи пом'якшити верху допоможуть правильно підібрані кабелі, а також досить тривалий прогрів цих чудових колонок.
Основні | |
---|---|
Виробник | Sonus Faber |
Стан | Новий |
Колір корпусу | |
Колір корпусу | Walnut |
- Ціна: 630 000 ₴/пара